Dopkort och bröllopskort

Det har varit en stressig vecka och inte blev det bättre av att jag som vanligt var i sista minuten..... Vi har varit på dop och bröllop igår och dagen innan lyckades jag bli helt klar med korten, trots att jag har vetat om detta ett bra tag. Jag har bara inte kunnat bestämma hur de skulle se ut. När ska jag lära mig att vara ute i god tid?! Barnet blev dock döpt och föräldrarna är numera man och hustru och de fick sina kort på rätt dag så allt slutade lyckligt. Det hade nog gjort även utan kort..... ;-)

Först har vi dopkortet som har formen av den dopklänning. Mönster och inspiration till den har hämtat från tidningen Scrapbooking mm (nr 4 april 2007). Jättekul att göra en annan form på kortet än 15x15 som jag vanligtvis brukar göra.

image33

Sedan har vi bröllopskortet som har formen av en tagpocket. Inspirationen till den hittade jag också i tidningen Scrapbookning mm (nr 2 februari 2007) plus alla fina tagpockets jag har sett på internet.

image35

image34


Kommentarer
Postat av: Sussig

Vad kul att se något nytt! Supersnygga kort, båda två!
Tänk att man alltid ska spara in i det sista med att göra färdigt saker. För mig gäller det inte bara kort utan i stort sett ALLT, men man kanske lär sig någon gång.....

2008-03-02 @ 19:05:13
URL: http://sussigspyssel.blogspot.com
Postat av: Blommig

Fullkomligt underbar dopklänning du har gjort!
Gillar även din tagpocket, Super snyggt med hjärtanen lite gömda bakom ett annat papper:-)
Du är såå duktig!

2008-03-03 @ 08:29:30
URL: http://Shipp.webblogg.se
Postat av: Pysselgumman

MEN så underbar variant av dopklänningskortet!
Kram Theresa

2008-04-12 @ 19:55:51
URL: http://www.pysselgumman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0