Nya alster kommer inom kort

Ja, ingen kan ju anklaga mig för att uppdatera min blogg för ofta..... Jag har faktiskt scrappat en hel del senaste tiden, men inte lyckats få in något i bloggen. Jag går en studiecirkel i scrapbooking via Studiefrämjandet och det är så himla kul! Jag har länge velat träffa likasinnade här hemma så det var jättekul att det äntligen kom igång någonting. Vi är en liten grupp på fem personer inklusive cirkelledaren, men med tanke på utrymmet så är det ganska lagom. Cirkelledaren och övriga deltagare är jättetrevliga och duktiga! 

Sedan har jag varit på årets pysselhändelse här i norra delen av landet, Pysselmässa i Luleå!!! Flera företag var och sålde scrapbookinggrejor och pärlor och sedan var det drygt 50 personer som satt och pysslade hela helgen. Kan det bli bättre?! Det var en otroligt rolig och inspirerarande helg! Styrelsen i pysselklubben Pysslarna hade gjort ett fantastiskt jobb! Jag var även med på en workshop som Pysslegumman höll i och där vi fick göra ett superfint minialbum. Jag använde Pysselgummans egendesignade papper och de är sååååå fina! Pysselgumman är en stor inspirationskälla och hon gör helt underbara Lo:s! Kommer lägga upp minialbumet vid senare tillfälle.

Lite tråkigare nyheter är att vi har varit tvungen att operera vår lilla guldklimp Troja. Hon har haft problem med patella luxation dvs knäskålen har haft en tendens att hoppa ur led. I Trojas fall inte helt ur led, men tillräckligt för att skapa problem. De vill ju inte gärna operera en så pass ung hund, men tyvärr fanns det inga andra utvägar längre. Nu är hon nyopererad  och vi hoppas att vi äntligen kan börja se frammåt och rehabilitera henne, så att hon kommer att kunna få ett bra och smärtfritt liv. Enligt veterinären är prognosen god, men man vet ju inte helt säkert förrän det gått ett tag.

Detta måste vara ett rekordlångt inlägg från mig, men nu tror jag faktiskt att jag ska gå och scrappa lite. Inga foton på alster denna gång eftersom jag är hos mina föräldrar och inte har fotona på denna dator.  Återkommer med bilder när jag är hemma igen. Ha en riktigt trevlig helg och lämna gärna en hälsning innan ni går!

Kommentarer
Postat av: Blommig

Tack själv för helgen! Det var super roligt!
Kul att du gjort ett inlägg och att du hittat fler pysselkompisar där uppe, kanske du ska dra ihop en pysselträff där:) Jag kommer:)
Stackars voffsingen, hoppas hon snart mår bättre. Inte kul när ens husdjur mår dåligt. Skönt att operationen gick bra i alla fall.

Kortet med grattis stämpeln är en Stämpel. Jag stämplade upp några av Ali när vi hade träff i Kalix. Den var såå snygg tyckte jag, trodde först också att hon hade ritat:)
KRAM

2008-04-12 @ 12:42:18
URL: http://shipp.webblogg.se
Postat av: Pysselgumman

Åh, så söt du är. Tack själv för att du uppskattade workshopen. Hoppas vi ses igen snart!

2008-04-12 @ 19:54:39
URL: http://www.pysselgumman.se
Postat av: hannak

Och jag ser framemot torsdagen efter den här helgen (borde bara förbereda mig) och sedan lördag den 26!!

2008-04-12 @ 21:56:15
URL: http://pysselvran.blogspot.com
Postat av: Anna

Tack för en trevlig helg! Säger som Annelie, vi kommer om det blir scrapträff hos er. :)
Dikten på doptavlan har min kompis skrivit. Jag kan lägga ut hela texten på bloggen sen. Den är jättefin!
Ha en fin dag! KRam!

2008-04-14 @ 09:52:19
URL: http://novasmamma.blogg.se
Postat av: Sussig

Hej och tack för senast!
Tack för lånet av alfabetet, blev kär i det så jag var tvungen att köpa ett på E-bay. (och 2 andra slank med oxå)
Låter trevligt med scrappträff, jag hänger nog oxå med om ni fixar en där uppe.
Väntar med spänning på uppdaterin med bilder.
Ha det bra!

2008-04-23 @ 17:21:39
Postat av: Agneta Norman

Hej !
Jag har skrivit en kommentar till dig men jag gjorde det på din Välkommensida...ser jag nu...hmm är inte så haj på det här med bloggar/ Ha det !

2008-04-28 @ 13:20:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0